CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday 17 June 2012

Ia pasti akan tiba...

Ia pasti akan tiba...bila atau dimana..cepat atau lambat..kita hanya perlu bersabar..dan bersyukur dengan apa yang ader..kadang-kadang mungkin aku terpengaruh dengan keadaan sekeliling..yang aku rasa mereka mempunyai kehidupan yang sempurna..mereka ade segala-galanya..tapi jika difikirkan semula..aku pun ape kurangnya..aku pun mempunyai apa yang aku anggap sudah sempurna kehidupan ini...aku punya suami yang sangat baik..punya seorang anak perempuan yang sangat comel...aku mempunyai pekerjaan yang mulia..

Mereka di sana mungkin mempunyai segala-galanya..tapi aku tidak pernah terfikir bahawa hutang dan beban yang terpaksa mereka tanggung untuk nampak bergaya dan mewah..ia betul..hutang mereka kita tak tahu..jadi tak perlulah aku berasa aku serba kekurangan kerana aku rasa mereka itu yang serba kekurangan...jadi aku hanya perlu bersabar keranasaat itu pasti akan tiba..cuma kita tidak tahu bila ia akan berlaku..tapi percayalah ia pasti akan terjadi..

Pada ketika saat itu terjadi kamu sudah cukup mampu untuk menghadapi saat itu..pada saat itu terjadi..kamu pergunakanlah ia dengan seelok-eloknya...tanpa ade rasa riak mahupun menunjuk-nunjuk..

No comments:

Post a Comment

Pengikut Kami