CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday 17 June 2012


Masuk tahun nih dah 7 tahun aku bekerja..sebelum nih aku x terpikir pun untuk membeli rumah..kalu zaman anak dara dulu aku selalu berangan aku xnak beli rumah biar suami aku jer yang beli rumah..memang angan-angan aku itu dimakbulkan oleh Allah S.W.T..suami aku dh beli rumah sebelum akami kawin lagi..tapi sayangnya kami tak dapat duduk di rumah itu..sebab jauh sangat2 dengan tempat kami bekerja..jadi kami sewakan jer la..tapi sejak akhir-akhir ni aku rasa macam nak beli rumah..tapi memandangkan aku bekerja di selangor..aku simpan dulu angan-angan aku untuk membeli rumah..al-maklumlah rumah kat sini mahal nak mampus..kaluaku dapat beli pun bukannya rumah tapi apartment jer..dok apartment xpuas..xder halaman rumah..parking pun jauh..kalau dapat rumah atas tanah seronok..puas hati..
Sekarang nih aku n hubby dua2 tengah sambung blaja..kami berdua baru nak amik degree..aku amat berharap kami berdua berjaya memperoleh ijazah dengan cemerlang..so kami punya plan after habis blaja kami dua2 akan apply tukar ke Kedah..ke kampung suami aku sebab die anak lelaki sulong..so tanggungjawab die untuk jaga ibu die..so aku sebagai isteri..ikut sahaja ke mana suami aku pergi asalkan kami bersama..so kami punya plan..kalu dapat tukar ke sana aku akan beli rumah..rumah hubby akan kami teruskan untuk disewa..rumah di Kedah murah2 lagi..kira mampu milik la...tapi kita tak tahu dua tiga tahun ke hadapan bagaimana harganya..xperla..time tuh gaji pun mungkin dah naik..gred pun dh tuko..ekekeke..so xsalah rasanya kalu aku berangan-angan awal untuk memiliki rumah..kalu dulu aku suka rumah setingkat..tapi skang nih aku suka rumah dua tingkat..nmpak cantik..so aku kena up sikit simpanan aku supaya dapat capai impian aku untuk beli rumah corner lot..hehehe..besarnya impian..



 


Kalu rumah ader halaman seronok untuk kita buat landskap..musti cantik..








No comments:

Post a Comment

Pengikut Kami